Terminy badań kierowców zawodowych

Wyświetl większą mapę
Jestem lekarzem
rodzinnym i z tego tytułu posiadam uprawnienia do badań profilaktycznych
(ograniczone, ale współpracuje z lekarzem medycyny pracy). Mam także
uprawnienia dla kierowców i na pozwolenie na broń.
- Ostatnio powstał pewien problem z racji zawiadomienia wydz. komunikacji o braku zdolności do prowadzenia kat. C,CE pracownika jednej z firm Został on zdyskwalifikowany przez konsultującego okulistę, a w 2006r. uzyskał te kategorie i był badany przez uprawnionego lekarza (jak?).
- Powstał problem-zarzut wydziału. komunikacji, że Dz.U. nr 2 z 2004r. dotyczy tylko badań wykonywanych dla"praw jazdy", choć wyraźnie par.4 pkt 4 ust.4 stwierdza, że rozporządzenie dotyczy także osób poddanych badaniu z tytułu ustawy o transporcie drogowym, par.11 pkt 2 nakłada obowiązek powiadamiania, a załącznik 5 określa wzór zaświadczenia.
- Nie wiem skąd (także u Pana) ten pomysł, podbijania dwoma pieczątkami "orzeczenia"
Jestem lekarzem
rodzinnym i z tego tytułu posiadam uprawnienia do badań profilaktycznych
(ograniczone, ale współpracuje z lekarzem medycyny pracy). Mam także
uprawnienia dla kierowców i na pozwolenie na broń.
- Ostatnio powstał pewien problem z racji zawiadomienia wydz. komunikacji o braku zdolności do prowadzenia kat. C,CE pracownika jednej z firm. Został on zdyskwalifikowany przez konsultującego okulistę, a w 2006r. uzyskał te kategorie i był badany przez uprawnionego lekarza (jak?).
- Powstał problem-zarzut wydz. komunikacji, że Dz.U. nr 2 z 2004r. dotyczy tylko badań wykonywanych dla"praw jazdy", choć wyraźnie par.4 pkt 4 ust.4 stwierdza, że rozporządzenie dotyczy także osób poddanych badaniu z tytułu ustawy o transporcie drogowym, par.11 pkt 2 nakłada obowiązek powiadamiania, a załącznik 5 określa wzór zaświadczenia.
- Nie wiem skąd (także u Pana) ten pomysł, podbijania dwoma pieczątkami "orzeczenia"
- Mój kierowca, poruszał się małą ciężarówką, lub czasem dostawczakiem do 3,5T. Uważam, że rozsądnym byłoby wydawanie dwóch druków (zaświadczenia i orzeczenia), bo na zaświadczeniu nie określa się kategorii praw jazdy, tylko stanowisko pracy, a na orzeczeniu tak, i jest możliwość zawiadomienia zgodnie z rozporządzeniem jw na właściwym druku.
Pytam dlatego, że bardzo spodobała mi się Pana strona i widzę tutaj wiele przydatnych i precyzyjnych, przemyślanych odpowiedzi.
Byłbym zobowiązany za analizę przypadku, w razie niejasności służę kontaktem mailowym w wolnej dla obu stron chwili. Prowadzę też korespondencje z WOMP i UM. Pozdrawiam P.G.
Proszę autora listu o adres e-mail, sprawa wymaga przemyślenia z powodu niespójności przepisów Kodeksu pracy i Ustawy o transporcie drogowym, a z tego co napisano nie za bardzo rozumiem co jest głównym problemem sporu. Do kogo konkretnie wydział komunikacji ma swoje pretensje ?
Odpowiedź
Po analizie naszej korespondencji, Wydaje mi się, że problem wynika, że kierowca zawodowy nie został przebadany przez lekarza uprawnionego do tego typu badań [uprawnienia do badań profilaktycznych i badań kierowców razem]. Stąd wymagane dwie pieczątki na orzeczeniu.
Lekarz rodzinny uprawniony do badań kierowców niestety nie posiada pełnych uprawnień do badań profilaktycznych, o których mówi Kodeks pracy oraz Ustawa o Transporcie Drogowym.
Natomiast zastrzeżenia do stanu zdrowia kierowcy zostały słusznie zgłoszone właściwemu Staroście i
z pewnością zostaną zlecone badania w wojewódzkim ośrodku medycyny pracy.
(właściwie zaświadczenia zgodnie wydanego z Kodeksem Pracy. Także WOMP podnosi, że lekarz rodzinny nie może badać kierowców, choć szczególne wymagania psychofizyczne dotyczą tylko (pkt 11. wykazu prac..) kierowców pow. 16T lub pow. 12m, a nie wszystkich.
- Mój kierowca, poruszał się małą ciężarówką, lub czasem dostawczakiem do 3,5T. Uważam, że rozsądnym byłoby wydawanie dwóch druków (zaświadczenia i orzeczenia), bo na zaświadczeniu nie określa się kategorii praw jazdy, tylko stanowiskopracy, a na orzeczeniu tak, i jest możliwość zawiadomienia zgodnie z rozporządzeniem jw na właściwym druku.
Pytam dlatego, że bardzo spodobała mi się Pana strona i widzę tutaj wiele przydatnych i precyzyjnych, przemyślanych odpowiedzi.
Byłbym zobowiązany za analizę przypadku, w razie niejasności służę kontaktem mailowym w wolnej dla obu stron chwili. Prowadzę też korespondencje z WOMP i UM. Pozdrawiam P.G.
Proszę autora listu o adres e-mail, sprawa wymaga przemyślenia z powodu niespójności przepisów Kodeksupracy i Ustawy o transporcie drogowym, a z tego co napisano nie za bardzo rozumiem co jest głównym problemem sporu. Do kogo konkretnie wydział komunikacji ma swoje pretensje ?
Odpowiedź
Po analizie naszej korespondencji, Wydaje mi się, że problem wynika, że kierowca zawodowy nie został przebadany przezlekarza uprawnionego do tego typu badań [uprawnienia do badań profilaktycznych i badań kierowców razem]. Stądwymagane dwie pieczątki na orzeczeniu.
Lekarz rodzinny uprawniony do badań kierowców niestety nie posiada pełnych uprawnień do badań profilaktycznych, o których mówi Kodeks pracy oraz Ustawa o Transporcie Drogowym.
Natomiast zastrzeżenia do stanu zdrowia kierowcy zostały słusznie zgłoszone właściwemu Staroście i
z pewnością zostaną zlecone badania w wojewódzkim ośrodku medycyny pracy.
Wyświetl większą mapę
Wojsko i prawo jazdy kat. C
Witam,
staram się o przyjecie mnie do służby wojskowej i za kilka dni zamierzam zapisać się na kurs prawo jazdy kat. C. Widzę bardzo dobrze, jednakże mam problem, bardzo duży problem z testem na tablicach Ishihary. Kompletnie nie widzę liczb w tym teście. Po za tym nie mam żadnych problemów z odróżnianiem kolorów. Moje pytanie do Pana Doktora - czy ta wada może mi uniemożliwić przejście badan lekarskich czy to przy kursie, czy to przy służbie wojskowej? Mam kategorię wojskową A, a tam również nie widziałem tych liczb.